logo
Menu
Social Media
06// Nasze Realizacje: Świadectwo Pasji i Profesjonalizmu

Prezentujemy efekty naszej pracy – projekty, które przywróciły piękno i trwałość dziełom sztuki.

Kościół w Borowym Młynie

Nadzór konserwatorski objął prace malarskie związane z renowacją malowideł wewnątrz kościoła pw. Ducha Świętego w Borowym Młynie. Działania te miały na celu przywrócenie estetyki i integralności historycznych dekoracji ściennych.

Podczas prac kontrolowano proces oczyszczania powierzchni malowideł, uzupełniania ubytków oraz retuszy. Szczególną uwagę zwrócono na dobór odpowiednich materiałów i technik, zgodnych z zasadami sztuki konserwatorskiej.

Efektem nadzoru było zapewnienie wysokiej jakości renowacji, która pozwoliła zachować unikalny charakter wnętrza kościoła, będącego istotnym elementem dziedzictwa kulturowego.

Kościół w Użrankach

Przeprowadzono badania i sporządzono dokumentację konserwatorską dekoracji wnętrza kościoła poewangelickiego pw. Św. Apostołów Piotra i Pawła w Użrankach. Głównym celem było rozpoznanie stanu zachowania oraz określenie zakresu występowania pierwotnych warstw dekoracji malarskich pokrywających wnętrze świątyni.

Badania obejmowały analizę stratygraficzną, inwentaryzację zachowanych elementów oraz wykonanie próbek materiałowych w celu zidentyfikowania oryginalnych technik i kolorystyki. Skupiono się na określeniu skali uszkodzeń i ewentualnych przemalowań, które naruszyły pierwotny charakter wystroju.

Efektem prac była szczegółowa dokumentacja, stanowiąca podstawę do planowania dalszych działań konserwatorskich, mających na celu ochronę i odtworzenie historycznego wystroju wnętrza kościoła.

Kościół w Gródku

Wykonano badania i dokumentację konserwatorską dekoracji wnętrza kościoła pounickiego pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Gródku. Prace miały na celu rozpoznanie stanu zachowania oraz zakresu występowania pierwotnych dekoracji malarskich zdobiących wnętrze świątyni.

W ramach badań przeprowadzono szczegółową analizę stratygraficzną, która pozwoliła określić kolejne warstwy malarskie i ich autentyczność. Wykonano także inwentaryzację zachowanych fragmentów pierwotnych opracowań oraz pobrano próbki materiałowe w celu identyfikacji technik malarskich i zastosowanych pigmentów.

Rezultatem działań była kompleksowa dokumentacja, która stanowi podstawę do planowania przyszłych prac konserwatorskich, mających na celu zabezpieczenie oraz możliwą rekonstrukcję historycznego wystroju kościoła.